NEWS

Nocne rozmyślania restauratora…

Czy wrócimy do normalności? To pytanie większości osób na całym świecie. W każdej branży istnieje wiele pytań o przyszłość. Nas oczywiście najbardziej interesuje sektor usług gastronomiczno-hotelarskich, pamiętać jednak należy, że kondycja tego sektora jest wypadkową statusu i samopoczucia społeczeństwa. Zostały zluzowane obostrzenia sanitarne, otworzyliśmy drzwi naszych lokali gastronomicznych, lecz życie do gastronomi wraca bardzo powoli. Nasi goście rozproszyli się w skali od tych co lekceważą epidemię, po tych co boją się panicznie. Wiele osób wciąż pracuje w home office, często mieszkając w rodzinnych miejscowościach oddalonych od firm. Spadł potencjał targetu gości, nie ma studentów w ośrodkach akademickich, wiele osób otrzymuje okrojone wynagrodzenie, wielu boi się o przyszłość zatrudnienia. Niepewna, niestabilna sytuacja na rynku pracy nie sprzyja usługom gastronomicznym. Niepewność ekonomiczną potęgują obawy zdrowotne. Wyraźnie widać strach wielu gości, którzy zastanawiają się czy wyjście do restauracji obarczone jest ryzykiem. Czynniku ekonomicznego nie jesteśmy wstanie zmienić. Mamy jednak wpływ na samopoczucie tych gości, którzy chcieliby i mogą sobie pozwolić na wizytę w restauracjach. Należy ze szczególną dbałością i rzetelnością podchodzić do procedur higieny i całego procesu funkcjonowania lokali. Mając świadomość, iż nasi goście mają prawo obawiać się o stopień ryzyka, wynikający z niewiedzy jak zabezpieczamy nasze lokale przed zagrożeniami wirusowymi. Musimy być gwarantem sterylności… Przepisy mówiące o dezynfekcji regulują zasady ogólne, lecz warto samemu przeanalizować punkty stykowe, możliwości zagrożeń. Dziś należy szczególnie kłaść nacisk na marketing pokazujący świadomość przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa wynikający z GHP (Good Hygienic Practice) przez personel lokali gastronomicznych. Uświadamianie zasadności stosowania przepisów w życiu codziennym zapewni świadome ich przestrzeganie. Dziś jak nigdy słowa o higienie mają odzwierciedlenie w życiowych przykładach. Należy wzajemnie kontrolować swe nawyki i eliminować zagrożenia dla dobra konsumenta, pracowników gastronomi jak i ogólnego pozytywnego wizerunku branży. Dziś czystość oznacza bezpieczeństwo gości, a lokale posiadające pozytywną opinię higieniczną zdobędą zaufanie. Goście muszą widzieć mycie i dezynfekowanie stolików, siedzeń, kart menu, sanitariatów. Muszą zaufać…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *